כיצד ניתן לשפר כושר הופעה מול קהל

מי מאיתנו לא עמד באיזשהו שלב בחייו מול סיטואציה בה הוא נדרש לשאת מילים מול קהל? אף אחד. בנקודה זו אנחנו, בני האדם, מתחלקים לשלוש קבוצות:
קבוצה ראשונה- אנשים כריזמטיים ובעלי ביטחון עצמי גבוה שצולחים דרך קבע עמידה מול קהל.
קבוצה שניה- אנשים מעט ביישנים בעלי ביטחון עצמי נמוך יחסי שלא צלחו עמידה מול קהל, אבל אינם נדרשים לעשות זאת לעיתים תכופות במסגרת עבודתם וחיי היום יום שלהם.
קבוצה שלישית- אנשים מעט ביישנים בעלי ביטחון עצמי נמוך שלא צלחו עמידה מול קהל, ובניגוד לחברי הקבוצה השנייה,  ייאלצו להמשיך ולעשות זאת מספר רב של פעמים כחלק מהקריירה אותה בחרו לעצמם.

אם סימנתם וי ואתם נמנים בין חברי הקבוצה השלישית (ואפילו השנייה), המאמר הזה הוא עבורכם.
אין עוררין על כך שהמון מקומות תעסוקה, ובכלל, המון מצבים בחיינו האישיים דורשים מאיתנו לעמוד על במה ולשאת מילים על נושאים כאלו ואחרים.
זו יכולה להיות הרצאה בפני 200 אנשים על נושא אשר אתם מתמצאים בו במיוחד, נשיאת מילים באירועים משפחתיים ועוד שלל מצבים מחיי היום יום.

מה ניתן לעשות על מנת לשפר כושר הופעה מול קהל?
אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור מיומנות עמידה מול קהל היא הרשמה לסדנת פרזנטציה. מטרותיהן של סדנאות פרזנטציה הן:

א.  הקניית כלים ייחודיים להתמודדות עם פחד במה.

ב.  פיתוח והעצמת ביטחונו העצמי  של המשתתף.

ג. לימוד המשתתף כיצד להעביר נושא או אפילו נקודה בצורה נכונה, מרתקת ומקצועית בעת ובעונה אחת.

בין הנושאים הנלמדים בסדנת פרזנטציה: יצירת רושם ראשוני מוצלח, שימוש בשפת גוף נכונה בזמן ההרצאה, שימוש נכון ויעיל בעזרים שונים העומדים לרשות המרצה או נושא הדברים כמו מקל טלסקופי או ציין לייזר, שימוש נכון באינטונציה לצורך שמירה על ערנות והבהרת נקודות ועוד שלל כלים הניתנים ליישום גם בחיי היומיום האישיים של כל אחד מאיתנו.

סדנאות פרזנטציה נמשכות בממוצע בין 8-16 מפגשים (תלוי במנחה הסדנא), כאשר בכל מפגש לומדים מספר כלים חדשים ומיישמים אותם על הקבוצה לצורך תרגול והסקת מסקנות ולמידה.
חשוב לציין כי אם אין ברצונכם להירשם לסדנא ארוכת טווח מסיבות כאלו ואחרות, והנכם בכל זאת מעוניינים בקבלת טיפים בסיסיים שיעזרו לכם לצלוח יותר עמידה מול קהל, ניתן להגיע להרצאות השונות העוסקות בנושא זה, ונמשכות בדרך כלל שעתיים עד שלוש שעות.

סרטונים
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית להכין הרצאה לטד
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית ביצוע הצגה עצמית אפקטיבית
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית הסרטון מיועד לכל מי שעומד מול קהל

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »