קורס מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם

מחיר: 1,100 ₪

מחיר: 760 ₪

בחר עד 10 תשלומים בהליך הרכישה

תכולת הקורס: מנהיגות הנעה והעצמת עובדים

להצליח להנהיג, להעצים ולהוביל את העובדים והארגון להצלחה

איך להצליח להעצים, לשפר הנעת עובדים ולממש את מלוא פוטנציאל העובדים בצוות שלכם, תוך מתן דוגמה אישית והעצמת העובדים והמנהלים בארגון? קורס מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם מספק שלל כלים פרקטיים לשיפור הנעת עובדים בהם כל מנהל יכול להשתמש.

תועלות קורס מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם:

  • מינוף התוצאות העסקיות של המנהל
  • הצלחה גדולה יותר של העובדים והחברה בעמידה ביעדים
  • הגדלת המוטיבציה והתפוקות של עובדים
  • הצלחה גדולה יותר בשימור עובדים
  • מיצוב גבוה יותר של המנהל
  • חסכון בזמן ובאנרגיה ניהולית ואישית בתהליך העבודה

מה תלמדו בקורס?

  • מה מניע אנשים?
  • על מנהיגות וניהול ועל מה שבניהם.
  • מודל “הטווח המלא של המנהיגות” – תיאוריה ומעשה.
  • חניכת, העצמת ורתימת עובדים.
  • המנהל כחונך.
  • אתגור אינטלקטואלי של העובדים.
  • הובלת העובדים לאור החזון האישי והארגוני.
  • מתן דוגמא אישית.

הפרקים והשיעורים בקורס מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם:

בחר פרק ולחץ על הצג שיעור
פרק 1 פתיחה 1 שיעורים
שיעור 1- מנהיגות והנעת עובדים – פתיחה הצג שיעור
שיעור 1-מהי מנהיגות הצג שיעור
שיעור 2 – מנהיגות והנעת עובדים – פתיחה הצג שיעור
שיעור 1 – מודל הטווח המלא של המנהיגות הצג שיעור
שיעור 2 – ‘שב והנח’ – אי-מנהיגות על פי מודל הטווח המלא של המנהיגות הצג שיעור
שיעור 3 – מנהיגות מתקנת פסיבית ואקטיבית הצג שיעור
שיעור 4 – תגמול בונה הצג שיעור
שיעור 1 – הנעה העצמה וחניכה של עובדים הצג שיעור
שיעור 2 – המנהל כחונך ומשוב בונה הצג שיעור
שיעור 3 – תקשורת אפקטיבית במתן משוב הצג שיעור
שיעור – 1 – אתגור אינטלקטואלי הצג שיעור
שיעור – 2 – דוגמה אישית הצג שיעור
שיעור – 3 – הובלת עובדים לאור החזון הצג שיעור
מנהיגות הנעה והעצמת עובדים – סיכום הצג שיעור
בונוס – ראיון טלוויזיוני על מתן משוב אפקטיבי והעצמת עובדים הצג שיעור
בונוס – ראיון טלוויזיוני על מנהיגות כמפתחת אנשים הצג שיעור
זה יכול לעניין לדעתך מישהו נוסף?
ניתן, רצוי ואף מומלץ לשתף 
 

מה הקשר בין מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם?

אחת ההגדרות החביבות עלי למילה “מנהיגות” היא “הנעת אנשים לביצוע משימות, ייזום וניהול שינויים לאורך זמן, תוך מיצוי אמצעי הנעה וללא כפיה”, (Koter, 1990). מנהלים מובילים את עובדיהם מתוקף סמכותם כמנהלים, וישנם מנהלים המצליחים להוביל את צוותיהם מתוקף מנהיגותם. רבים שואלים האם מנהיגות היא תכונה מולדת או נרכשת. הניסיון המצטבר בארגונים מראה, כי התשובה היא: “גם וגם”. היכולת להתפתח מבחינה מנהיגותית הופכת אתכם ממנהלים למנהיגים, וכך מעצימה את הישגיכם, את התוצאות העסקיות של הארגון והאנשים עליהם אתם אחראים. היא יכולה לסייע בהגדלת מכירות ורווחים, במידת שיתוף הפעולה, ההירתמות וההנאה בעבודה של הכפופים אליכם. כתוצאה מכך הנעת עובדים בצוות מתגברת ומשתפרת, והם נכונים לתת יותר מעצמם בכל משימה. העצמת העובדים שלכם מאפשרת מיצוי של מירב יכולותיהם, באווירה טובה ומתוך רצון אמיתי ולא כפייה.

מזה עשרות שונים ידוע כי ביצועי עובד נגזרים מן היכולות שלו מחד, ומרצונו לבצע מאידך. עובד בעל יכולת גבוהה אך רצון נמוך, יפגין ביצועים נמוכים, בדיוק כמו עובד בעל רצון גבוה ויכולת נמוכה. על מנת להגיע לביצועים גבוהים של העובדים עלינו להכשירם, לחנוך אותם ולתת להם כלים לשיפור יכולותיהם. אך לצד הגברת היכולות יש לגרום להגברת הרצון – כלומר לשפר הנעת עובדים והעצמה שלהם.

הנעת עובדים מתחברת כיום לתחומים רבים, אך העיקרי שבהם הוא מידת שביעות הרצון בעבודה. שביעות רצון בעבודה מתייחסת למחשבותיו, רגשותיו ועמדותיו של העובד כלפי מקום עבודתו. מחקרים מורים על קיומו של קשר ישיר ומשמעותי בין העדר שביעות רצון בעבודה לבין היעדרויות עובדים, איחורים, ניצול ימי מחלה רבים, תפוקה נמוכה בעבודה ושיעור גבוה של תחלופת עובדים. פותחו מודלים פסיכולוגיים שונים המנסים להתחקות אחר הגורמים המשפיעים על הנעת העובדים להצטרף לארגון ולהישאר בו, ובגורמים המניעים את העובד בארגון למלא טוב יותר את תפקידו. על פי נסיוני, מודל הטווח המלא של מנהיגות” של החוקרים באס ואוויליו הוא האפקטיבי מכולם.

מודל מנהיגות מנהלים על פי החוקרים באס ואוויליו

מודל הטווח המלא של המנהיגות (Full Range Leadership Model – FRLM) שנוצר על ידי ברוס ג’יי. אבוליו (Bruce J. Avolio) וברנרד ם. באס (Bernard M. Bass), הוא מודל תיאורטי המתאר את הספקטרום השלם של פעילויות וסגנונות המנהיגות אשר מנהיגים יכולים לאמץ. הוא מבוסס על מחקר מקיף בקרב מנהלים ומפקדים בארגונים וצבאות רבים.

המודל מחולק לתתי-מודלים: מנהיגות מעוררת, מנהיגות טרנזקציונלית, ואי-מנהיגות, ומבקש להסביר את האופן שבו מנהיגים יכולים להשפיע על ביצועים ורווחה של העובדים, תוך שימת דגש על החשיבות של גמישות בשימוש בסגנונות שונים לפי הצורך. על פי המודל, על המנהל המנהיג לעצב את העובד וליצור מצב בו יהיו לו את הכלים והרצון להצליח. כך יעבוד במוטיבציה מלאה לאורך זמן, גם כאשר המנהל לא נוכח על מנת לפקח עליו.

מודל הטווח המלא של המנהיגות כולל שמונה גורמים המייצגים סגנונות מנהיגות שונים, שממוקמים על מערכת צירים. הציר האופקי מייצג את מידת האקטיביות של הסגנון (פאסיבי – אקטיבי – פרואקטיבי), ואילו הציר האנכי מציין את מידת האפקטיביות של הסגנון (אפקטיבי – לא-אפקטיבי). ציר האפקטיביות מייצג את מידת האפקטיביות שבה סגנון המנהיגות מצליח למצות את הפוטנציאל האנושי מהמונהג, ולא את מידת האפקטיביות של ביצוע המשימה.

מנהיגות מעוררת (Transformational Leadership) – מנהיגות מעוררת היא הרמה הגבוהה ביותר במודל, והיא מתארת מנהיגים שמסוגלים לשנות ולהשפיע על העובדים שלהם בדרכים משמעותיות וחיוביות. מנהיגות מעוררת כוללת ארבעה רכיבים עיקריים:

 

1. השראה חזונית (Idealized Influence) – המנהיג כדוגמה אישית, זוכה לאמון וכבוד.

2. השראה מוטיבציונית (Inspirational Motivation) – המנהיג מעודד השגת מטרות גבוהות תוך יצירת תחושת משמעות וקריאה לפעולה.

3. הצטיינות אינטלקטואלית (Intellectual Stimulation) – המנהיג מעודד חשיבה ביקורתית ויצירתיות בקרב העובדים.

4. תשומת לב אישית (Individualized Consideration) – המנהיג מכיר ומתייחס לצרכים הייחודיים של כל עובד.

 

מנהיגות טרנזקציונלית (Transactional Leadership) – מנהיגות זו מתמקדת בחילופי עסקאות בין המנהיג לעובדים, כאשר המנהיג מספק תגמולים או עונשים בהתאם לביצועים. היא כוללת שלושה רכיבים עיקריים:

 

1. תמריץ מותנה (Contingent Reward) – המנהיג מספק תגמולים לעובדים עבור ביצועים התואמים או עולים על הציפיות.

2. ניהול לפי חריגים (Management by Exception – Active) – המנהיג מתערב כאשר נכשלים בהשגת סטנדרטים או בעיות מתעוררות.

3. ניהול לפי חריגים (Management by Exception – Passive) – המנהיג מתערב רק כאשר הבעיות הופכות לחמורות.

 

אי-מנהיגות (Laissez-Faire Leadership) – הרמה הנמוכה ביותר במודל, המתרחשת כאשר המנהיג לא מתערב או מספק מעט מאד הנחיה ותמיכה. מנהיגות זו נחשבת לחוסר מנהיגות אפקטיבית ולרוב משפיעה שלילית על ביצועי העובדים והארגון.

מנהיגות הנעת עובדים והעצמתם

היישום והמשמעות

מודל הטווח המלא של המנהיגות מלמד כי אין סגנון מנהיגות אחד שהוא הכי טוב בכל מצב. במקום זאת, מנהיגים צריכים להיות גמישים ולהשתמש בסגנונות שונים בהתאם להקשר ולצורך. המודל מציע גישה אינטגרטיבית שמעודדת  מתן השראה וחיזוקים חיוביים לצד ניהול משימות ותגמול בהתאם לביצועים.

היישום והמשמעות של מודל הטווח המלא של המנהיגות נובעים מההבנה כי מנהיגות אינה עניין סטטי או חד-ממדי. במקום להתמקד בסגנון מנהיגות יחיד ואוניברסלי, המודל מציע גישה דינמית שבה מנהיגים משתמשים בתכונות ובסגנונות שונים בהתאם לצרכים המשתנים של העובדים והארגון. דרך זו מאפשרת גמישות רבה יותר בניהול ובהובלה, ומובילה לתוצאות טובות יותר במגוון תנאים.

מנהיגים צריכים להיות מסוגלים לזהות את הצרכים הספציפיים של העובדים שלהם ולהתאים את סגנון המנהיגות שלהם בהתאם. למשל, במצבים בהם דרושה חדשנות ויצירתיות, סגנון מנהיגות מעוררת עשוי להיות הכי מתאים, בעוד שבמצבי לחץ ודד-ליינים קפדניים ייתכן ויהיה צורך ביתר שימוש בסגנון טרנזקציונלי.

המודל מעודד מנהיגים להשקיע בפיתוח העובדים שלהם דרך חשיבה ביקורתית ויצירתיות, מה שתורם לאקלים ארגוני של התפתחות ולמידה מתמדת. הוא גם מספק כלים למנהיגים להעריך ולשפר את הסגנון המנהיגותי שלהם, תוך כדי הבנה שהפיתוח האישי והמקצועי הוא תהליך מתמיד. המודל מדגיש את החשיבות של הבנת הרב-גוניות במנהיגות והצורך בשימוש במגוון גישות וטכניקות בהתאם לסיטואציה, מוסיף להבנת הקשרים בין סגנונות מנהיגות שונים לבין תוצאות ארגוניות, ומספק מסגרת למחקר נוסף בתחום.

על ידי הדגשת החשיבות של השראה, תמיכה אישית, ועידוד למידה וחדשנות, המודל מציע דרך לבניית תרבות ארגונית חיובית ומעודדת.

 

לסיכום, מודל הטווח המלא של המנהיגות מציע מסגרת רחבה וגמישה להבנת המנהיגות ויישומה בפרקטיקה. הוא מעודד מנהיגים להיות רב-גוניים בגישתם, להתאים את עצמם לצרכים המשתנים של העובדים והארגון, ולשאוף לפיתוח מתמיד של כישורי המנהיגות שלהם.

למה כדאי להשתתף בקורס מנהיגות על פי המודל?

ישנם מנהלים הסבורים כי לא ניתן ללמוד מנהיגות בקורס או בסדנה. ניסיוני מראה אחרת. הנחיתי אינספור סדנאות מנהיגות ואימנתי מנהלים רבים, הדגמתי כיצד ניתן ללמד את הכלים וכיצד ניתן ליישמם ולהצליח לשפר את רמת המנהיגות הארגונית תוך העלאת הישגים והצלחות. קורס המנהיגות שלי מועבר בצורה ברורה וקלה ליישום, ומתאים לכל מנהל – מתחיל כמנוסה. 

ניתן להמשיך לאחר הקורס לייעוץ וליווי של המנהל כדי לסייע לו להטמיע את הכלים ולהצליח, הן בפגישות פרונטליות, פנים-אל-פנים, והן בשיחות זום או בכל פורמט של הדרכה דיגיטלית מרחוק.

קיימת אפשרות להמשיך את הקורס מבמפגש פרונטלי קבוצתי עם מספר מנהלים על מנת ליהנות מקבוצת למידה ויישום של הכלים לשיפור מנהיגות, הנעת עובדים והעצמתם.

שני השיעורים הראשונים בקורס פתוחים חינם לשם התרשמות.

הקליקו לאיתור קורסים לעובדים למנהלים ולבעלי עסקים שיוכלו להיות אף הם רלוונטיים עבורכם.

המלצות על המרצה בקורס - עופר רשף

את עופר פגשתי באחת מן הסדנאות שהשתתפתי בהן. מעבר למקצועיות התרשמתי מהכריזמה ומהאמינות שהקרין. לא היה לי ספק כי אני לוקחת אותו איתי כמנחה חיצוני למימוש תהליכים בארגון שלי. ואכן, עופר הדהים אותי לכל אורך הדרך במידת הסבלנות שלו, ההקשבה, הבנת הצרכים והתאמת התוכן. ומעל הכל, יכולת הפרזנטציה שלו מרתקת. הוא רותם את המשתתפים להקשבה ולהפנמה בחוויה מעצימה ומרגשת. עבורי עופר הוא מקצוען אמיתי, אדם מקסים שכייף לעבוד איתו ובעיקר, שותף לכל תהליך מקצועי בתחום שלי החל מהתייעצויות וכלה בתוצאות. ממליצה בחום מעמקי ליבי.
שירה אורון
מנהלת הדרכה, חברת רנואר
"היי, היום פנו מוישי לקבל הצעה בשבילם אצלם. אמרו לי שאלה שהשתתפו בסדנה שלך אצלנו מסתובבים פעורי פה והמומים. האווירה בחברה היא כי מי שלא הגיע הפסיד בגדול..... השתתפתי בחלק מהסדנה. אני הייתי המום...ידעתי מראש עד כמה אתה מרצה טוב ובכל זאת נדהמתי..."
יורם שולטהייס
מנכ"ל HRus
"עופר הוא דוגמה למקצוען אמיתי שניחן בכישרון אישי רב וביכולת גבוהה לקחת את הדברים עד הקצה בהתמדה ובנחישות, להשתפר אישית ולגרום לאנשים שסביבו להיות טובים יותר בדרך בה הם מעבירים מסרים ועומדים בפני עמיתים ולקוחות"
ארז בנוביץ'
לשעבר מנכ"ל אקספריס

אנשים שקנו קורס זה התעניינו גם בקורסים הבאים: