המציג בפרזנטציה כמנהיג החדר

מתוך הספר: “להטיס את הפרפרים במבנה” מאת עופר רשף. 

עוד בהיותי נער בחנתי לעומק את נושא המנהיגות. הייתי רגיש לגילויים או לאי ־גילויים של מנהיגות. נחשפתי לעולם המנהיגות כבר מתנועת הנוער “הצופים”. ראיתי את המנהיגות על ביטוייה השונים, החיוביים והשליליים, באה לידי ביטוי על ידי מדריכיי, מוריי בתיכון, מפקדיי בצבא. ראיתי אותה באה לידי ביטוי בקרב מנהליי, בקרב אישי ציבור שאיתם עבדתי במהלך השנים: יצחק רבין ז”ל, חגי מירום ועוד. נחשפתי למנהיגותם של אנשי ציבור ברמה הלאומית במסגרת פעילותי הציבורית, לאנשי ציבור ברמה המקומית, עת כיהנתי כסגן ראש עיריית ראש העין. ראיתי מנכ”לים ומנהלים בכל הרמות בפעולה במהלך יותר משני עשורים כיועץ, מנחה סדנאות ומרצה, וראיתי כיצד כל אחד מבטא את מנהיגותו או את אי־ מנהיגותו בדרך אחרת. החוקרים באס ואוויליו, שפיתחו את “מודל הטווח המלא של המנהיגות”, שאני מלמד במסגרת סדנאות מנהיגות שאני מעביר בארגונים ועובד עם המנהלים על היישום שלו בשטח, אומרים כי הרמות הגבוהות ביותר של המנהיגות הן אלה, שבהן המנהיג נותן דוגמה אישית; שבהן יש למנהיג חזון ברור, מטרות ברורות; שבהן למנהיג כישורי תקשורת גבוהים, והוא משדר את החזון ואת האמונה באנשיו כל העת. לפי המודל המנהיג הוא שאחראי לכל שקורה לו ולאנשיו; הוא  שנוטל אחריות לקחת את אנשיו ולהוביל אותם להצלחה.

לקריאת הספר ורכישת המהדורה הדיגיטלית »

 

מצאתי שהפרזנטציה היא כלי מנהיגותי מהמעלה הראשונה:

כמו המנהיג – כך המציג: מציב לפרזנטציה מטרה. על המציג האחריות לקחת את הקהל מתחילת הפרזנטציה עד סופה ברמת קשב עולה – ובהצלחה. הוא אחראי לאלה שנופלים בדרך, ועליו להעלות אותם מחדש על המסלול. כמו המנהיג, על המציג לתת דוגמה אישית במקצועיות ובאופן שבו הוא מביא עצמו לידי ביטוי. כמו מנהיג, המכיר את אנשיו, על המציג להכיר את הקהל שמולו הוא עומד. המנהיג נערך למשימות ומכין את אנשיו – וכך גם על המציג להיערך לפרזנטציה הן מההיבט הטכני הן מהיבט התכנים. המנהיג אינו חושש להכניס את ידיו לבוץ, אם צריך, ועל המציג לא לחשוש להיות גם “פועל במה” בעת הצורך. המנהיג מכבד את אנשיו, מעצים אותם, ולא יפגע במישהו מהם ולא ישפיל אותו – וכך גם המציג: עליו לכבד את קהלו, את כל אחד מהמאזינים לו, ולהעצים אותם. הפרזנטציה היא הכלי שבידי המנהיג לשדר את החזון לאנשיו, להלהיב אותם – בין אם הוא עושה זאת מול כולם או מול יחידים. הפרזנטציה היא אחד האופנים המרכזיים, שבאמצעותם הכריזמה שלו תבוא לידי ביטוי.

אם קשה למנהיג, עליו להיות אנושי, אך לא להישבר תחת הקושי. אם הוא לחוץ, עליו להתמודד, ולא להדביק את אנשיו בלחציו. כך גם המציג: צריך להתמודד עם הלחצים ולא להסגיר את חולשותיו – ועם זאת להישאר אנושי. אם יש למציג “פרפרים בבטן”, עליו להתמודד איתם וללמוד להטיס אותם במבנה.

כי המציג הוא המנהיג. הוא מנהיג החדר.

בספר זה שזורים הכלים המנהיגותיים, שביישומם הופך המציג למנהיג: מנהיג החדר, מנהיג הקהל, מנהיג של אנשים.


לקריאת הספר ורכישת המהדורה הדיגיטלית »


פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »