תקשורת בין אישית

במהלך חיי היום יום שלנו אנו מכירים ופוגשים עמיתים, מנהלים, חברים, בני משפחה ועוד. עם אנשים אלו אנו מתקשרים באמצעות תקשורת בין אישית – אינטראקציה אנושית המורכבת הן משפה מילולית והן משפת גוף, אשר ביכולתה לחרוץ גורלות רבים.
מהי תקשורת מילולית? תקשורת מילולית היא למעשה המילים אותן אנו אומרים או כותבים. מדובר בתקשורת הפשוטה לכאורה, שלא יכולה להשתמע לשני פנים.
מהי תקשורת בלתי מילולית? תקשורת בלתי מילולית היא למעשה כל דבר שאינו נאמר באופן ישיר על ידנו: שפת גוף, ביגוד, שיער וכדומה. תקשורת מסוג זה מהווה כ- 70 אחוזים מהמסר אותו אנו משדרים (על סמך מחקרים רבים שנערכו בנושא).

כיצד משפיעה התקשורת על חיינו?

ביכולתה של תקשורת בין אישית להשפיע על מהלך חיינו הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.
למשל, כאשר אנו ניגשים לראיונות עבודה, אנו נמדדים ונבחנים לא רק על סמך המילים אותן אנו אומרים ועל סמך קורות החיים אותם שלחנו לארגון, אלא גם על סמך מראנו הכללי- לבוש, שיער וניחוח, ועל סמך שפת הגוף שלנו- לחיצת היד בתחילת הריאיון, תנועות ידיים, צורת ישיבה, מבטים (האם הם מושפלים ומסתירים או שמא ישירים וכנים) וכדומה.
 גם פתיחת עסק עצמאי אותו אנו מעוניינים לטפח ולהרחיב במהלך השנים דורשת מאיתנו תקשורת בין אישית תקנית- כידוע, בתי עסק מבוססים כולם על שיווק ומכירה של מוצרים או שירותים לאנשים פרטיים או לחברות מסחריות שונות. על מנת להגיע לליבם של לקוחות, ולגרום להם לרכוש את המוצר/השירות דווקא מאיתנו, עלינו להקפיד על תקשורת בין אישית תקנית הכוללת הקשבה פעילה, שיקוף רגש, וידוא הבנת המסר שהתקבל אצל הלקוח, הבעת אמפתיה לתחושותיו, מראה נקי ומסודר, ישיבה זקופה, מבט ישיר ועוד.
 גם בחיים האישיים אנו נמדדים לא מעט על סמך שפת הגוף שלנו, יכולת ההקשבה שלנו, יכולת ניהול שיחה, התנהגותנו הכללית ולבושנו- בין היתר כאשר אנו פוגשים בן/בת זוג פוטנציאלי, או לוקחים את מערכת היחסים הקיימת שלנו צעד אחד קדימה ופוגשים את המשפחה של בן/בת הזוג.

קורס תקשורת בין אישית

אנשים רבים, ובעיקר מנהלים בכירים ואנשי מכירות פונים ונרשמים לקורסים שמטרתם סיוע למימוש נכון של יכולות התקשורת הבין אישית. במסגרת קורס מסוג זה ומדים בין היתר:

• שפה מילולית ושפה בלתי מילולית, ואילו מסרים ניתן להעביר בכל אחת מן השפות הללו.

• כיצד ליצור רושם ראשוני טוב באמצעות שימוש בתקשורת בין אישית נכונה.

• פיתוח יכולות הקשבה והעברת מסרים.

• שיפור מיומנויות עסקיות וחברתיות באמצעות שימוש בתקשורת בין אישית תקנית- ניהול משא ומתן עסקי תרבותי או פתרון קונפליקטים זוגיים בחיינו הפרטיים, למשל.

סרטונים מאימונים אישיים

 ראיון בתוכנית הטלויזיה “לחיות טוב” בערוץ 2 בנושא: לעבור ראיון עבודה בהצלחה

צוות הצילום של סדרת הטלוויזה “עידן הקריירה” עקב אחרי רעיה, אם חד הורית מובטלת בנסיונותיה לעבור בהצלחה ראיון עבודה. רעיה צולמה במהלך שני ראיונות עבודה, בהסכמת ואישור המראיינים, ראיון ראשון אשר קטע ממנו אנו רואים בתחילת הסרט לפני האימון האישי אותו עברה עם עופר רשף, וראיון שני כשבוע לאחר האימון האישי. האימון האישי נערך במשך כשעה וחצי, מול המצלמות, קטע קטן מובא כאן לפניכם.

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »