טיפים ליצירת רושם ראשוני מוצלח בראיונות עבודה

ראיון עבודה הוא אינו דבר פשוט אותו קל לעבור בהצלחה. להלן מס’ טיפים שמטרתם עזרה ביצירת רושם ראשוני נכון וטוב בראיונות עבודה:

טרם ריאיון העבודה :

1. השתדלו ללמוד ככל הניתן אודות החברה בה אתם מבקשים לעבוד: חפשו באתרי אינטרנט (גוגל הוא מקור מצוין לתחקירים מסוג זה), שאלו חברים ומכרים האם שמעו עליה והבינו מהו עיסוקה המרכזי של החברה. כך תוכלו להבין האם הליכתכם לראיון עבודה היא רלוונטית ועניינית, והאם מתאים לכם לעבוד בחברה זו. יתרון נוסף לעריכת תחקיר אודות מקום עבודה אופציונלי היא הרשמת המראיין בזמן ראיון העבודה- לעיתים תכופות, אם לא תמיד, שואל המראיין את המרואיין האם הוא מכיר את החברה או את התחום בה היא עוסקת באופן כללי, ותשובה נכונה ועניינית לשאלה זו תוכל להקנות לכם יתרון משמעותי על יתר המתמודדים מולכם על התפקיד.


2. לבוש: הגיעו בלבוש ראוי ומכובד בהתאם למקום העבודה אליו אתם מגישים מועמדות: אם אתם מגישים מועמדות למשרד עורכי דין נחשב, מן הראוי שתגיעו בלבוש מכובד ורשמי: מכנס שחור קלאסי וחולצה לבנה מכופתרת. לעומת זאת, אם הנכם מגישים מועמדות לתפקיד מוכרנים ברשת אופנה מובילה, מן הראוי שתתלבשו בצורה עדכנית ואופנתית.
חשוב לציין כי בכל מצב יש להימנע ככל הניתן מלבישת בגדים חושפניים או בעלי מסרים מסוימים (כמו הצהרות פוליטיות או כיתוב שאמור לשעשע ויכול להתפרש בצורה אחרת לגמרי), שכן אתם לא יכולים לדעת מי האדם שיעמוד מולכם- דתי, בעל דעות פוליטיות כאלו ואחרות וכדומה.
גברים- הגיעו מגולחים ומסופרים לראיון העבודה ואל תשכחו להתבשם (אך לא בצורה מוגזמת).
נשים- התאפרו במידה והקפידו להסתרק בצורה סולידית (גם פה יש להקפיד על בישום מינימלי).


3. הגיעו עם כל המסמכים הרלוונטיים מסודרים בקלסר או ניילונית- 2 העתקים מקורות החיים שלכם והמלצות מסודרות ממקומות עבודה קודמים, על מנת למנוע סרבול ולעשות רושם של אדם מאורגן וקפדן.

במהלך ריאיון העבודה :

4. הגיעו למקום הריאיון 10-15 דק’ מוקדם יותר מהשעה בה נקבע לכם הריאיון. אם אתם תלויים בתחבורה ציבורית או חוששים מפקקים- הגיעו אפילו מוקדם יותר. איחור לראיון העבודה מעיד על חוסר ארגון ונטייה לאחר גם בחיי היומיום, ויכול לחבל באופן בלתי ניתן לתיקון בריאיון העבודה.


5. בכניסה לחדר הראיונות, חייכו והציגו עצמכם בקול רם ומלא ביטחון, ולחצו את ידו של המראיין (אם יש כמה, לחצו את ידם של כולם) במידה נכונה- לחיצה שאינה רפה אך מנגד אינה חזקה מדי.

6. שבו בצורה זקופה ושמרו על קשר עין עם המראיין/ים-  הימנעו מהשפלת מבט, המתפרשת כנשיאת דברי שקר, וממבט מתרוצץ בחדר- דבר המעיד על בלבול וחוסר יכולת מיקוד.

סרטונים
עופר רשף מציג את העקרונות המרכזיים של מנהיגות על פי מודל ה”טווח הנמלא של המנהיגות”.

עופר רשף מתוך ראיון בערוץ 10 על מנהיגות כמפתחת אנשים

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »