שכנוע, סכמות ושיפור ביצועי מכירה

אם נשכיל להבין את גודל החשיבות של יכולת מכירה נוכל לשפר את החיים שלנו בכל רובד אפשרי, החל מהביצועים שלנו בעבודה הן ברמת הארגון והן ברמת התועלת והקידום האישי ועד לחיינו הפרטיים ואלמנטים אישיים שאינם, לכאורה, רלוונטיים כלל לעבודה. יכולת שכנוע היא הגרעין והשורש של כל תהליך המכירה, ולמרבה המזל להבדיל מתכונות שונות אחרות- יכולת שכנוע היא ברמת רכישה. נכון, כשרון מכירה מורכב מאלמנטים שונים ששילובם יחד מסייע לבצע תהליך מכירה מוצלח, אך יחד עם זאת, ישנן תכונות שמשקל רב יותר מתכונות אחרות. יכולת שכנוע מהווה את אבן היסוד בכל מכירה באשר היא.

אנשים רבים נרתעים למשמע המילה מכירה, אך למעשה- מכירה היא פעולה בסיסית ויסודית אותה כל אחד ואחד מאיתנו עושה במהלך כל שעות היום- גם אם מדובר על ביצועיסט אפרורי שיושב כל היום מאחורי המחשב ונדמה כי כל קשר בינו לבין מכירות נעדר לחלוטין. למעשה, כל שגרת חיינו רצופה בפעולות מכירה אותן אנו מבצעים- בין אם זה בנסיונות למכור את עצמינו בקשרים בין אישיים, בין אם זה במשאות ומתנים על מסעדה בה נאכל צהריים- כשכאן תהליך המכירה הוא של מקום הסעודה כמובן, בין אם בראיונות עבודה והרשימה עוד ארוכה.

כושר השכנוע

שכנוע היא תורה מובנית ונרכשת שמעניקה כלים יעילים למדי המאפשרים לשלוט באמנות זו ביד רמה ובלבד שאנחנו מבינים כיצד פועל המח האנושי. אנחנו בני האדם חיים, במיוחד בעידן הנוכחי, בתוך מציאות מלאה בגירויים. כמות האינפורמציה והגירויים השונים אשר סובבים אותנו היא גבוהה ביותר, ולמעשה- היא כמות בלתי אפשרית להתמודדות. לכן, על מנת להתמודד עם כמות האינפורמציה, המח שלנו עובד על סכמות- תבניות מוגדרות שאליהן הוא מייחס כל פיסת אינפורמציה חדשה שמגיעה אליו. ברגע שאנחנו מכירים ומזהים את הסכמות השונות שמשתנות בהתאם לחברה, לגיל ולמשנים נוספים – תהיה לנו השפעה והבנה עמוקה יותר על האופן שבו המסרים שלנו מתפרשים בצד השני. הכרת הסכמות והבנה כיצד לעבוד איתן היא הצעד הראשון והחשוב בשיפור יכולות השכנוע, כאשר לכאן מצטרפים עקרונות נוספים אותם יכול המנהל ללמוד ולשפר את עבודתו בצורה חסרת תקדים. שיפור כישורי מכירה באמצעות שיפור כישורי השכנוע היא הכשרה חשובה בשביל מנהלים, למעשה מדובר על הכשרה מהותית שתוכל לעשות הבדל תהומי בכל אספקט הנוגע אל עבודתו וחייו של המנהל.

סרטונים

יצירת קשר ושבירת קרח עם הלקוח

ראיון בערוץ 2 על שיחת חולין כמקדמת עסקים

בירור צרכי הלקוח

Sales simulation feedback

סדנת מכירות למנהלי מכירות בכירים של חברת היי-טק מובילה

ראיון בתוכנית “מקצוענים” עם שירה פליקס, ערוץ 10

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »