שכנוע, השפעה ורתימה של עמיתים

שכנוע היא אמנות ענפה ומסועפת, היא נלמדת ונחקרת על ידי מיטב המוחות בעולם שמפצחים את סודותיה בעולם העסקי, בעולם האקדמיה, בחיי היום יום ובכל מסגרת אפשרית.


המחקרים השונים מציגים מגוון עשיר ביותר של תאוריות שונות, כאשר אלה יכולות להציג את אופן התפיסה והשימוש שלנו בתורה השכנוע וההשפעה בעבודתינו ובמהלך החיים שלנו.
כדאי לדעת שיש רמות ודרגות שונות של שכנוע, ואם אתם מוצאים את עצמכם מתעקשים בשכנוע הקרובים אליכם, רתימה של עמיתים או אפילו בשינוי עמדה מינוריים אל תאמרו נואש. נכון שיש אנשים אשר נולדים עם כישורי שכנוע, לכאורה, ונדמה כי החיים שלהם קלים הרבה יותר, אך במקרים רבים מדובר על לא יותר מצירוף מקרים במסגרתו מתקיימים תנאים מסויימים שמקנים לאדם יכולת שכנוע. מה שאומר שגם מי שלא נולד מאוד משכנע יוכל לרכוש כלים שיעזרו לו לנתב סיטואציות והתנהגויות של אנשים אל הכיוון בו הוא מעוניין.
שכנוע הוא למעשה תהליך מאוד סכמתי וברגע שמבינים כיצד תפיסתו של האדם פועלת, יכולת השפעה הופכת להיות תכונה בלתי נפרדת מסל היכולות שלנו.

צורות שכנוע

צורות השכנוע הקיימות הן ברמת רחבות ביותר, כך לדוגמא ברמה הבסיסית ביותר שכנוע יהיה יצירת מצב של למידה בעלת מעורבות נמוכה, מודל שהוצג בשנות השישים על ידי חוקר בשם קרוגמן. הכוונה כאן היא להתגברות על מנגנוני הסלקטיביות באמצעות עקיפתם על ידי שימוש בנוסחים הומוריסטיים ומטופשים למטרת העברת המסר. כמו זה ישנן צורות נוספות של שכנוע כמו באמצעות הפעלה,שימוש במנהיגי דיעה והרשימה עוד ארוכה.
יכולות השכנוע שלנו משמשות אותנו בכל דבר בחיים, החל מהתנהלות בחיים הפרטיים מול בני המשפחה והחברים דרך התנהלות מול לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, קבלת העלאה מהבוס או רתימה של עמיתים לביצוע משימה או פעולה כזו או אחרת.
אצלינו תוכל לקבל את מיטב הכלים המעשיים שיעזרו לך להפוך למשכנע כפי שלא היית מעולם.

סדנת סגנונות תקשורת מהווה פעמים רבות חלק מתוכנית פיתוח מנהלים

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »