ייעוץ ופיתוח ארגוני

עולם התעסוקה המודרני שינה את פניו פעמים רבות בעשורים האחרונים, וכיום אנחנו עומדים בפני עולם תעסוקה ארגוני המורכב מארגונים שונים בהיקפים משתנים המונים מחלקות רבות ושונות.
הארגון הוא למעשה המסגרת שמאגדת את כל החלקים השונים לכדי אורגניזם אחד כשהמטרה היא התנהלות משותפת של כל חלקי הארגון ברמה היעילה ביותר לטובת קבלת התפוקות הגבוהות ביותר. ייעוץ ופיתוח ארגוני אלה הן פונקציות שהתפקיד שלהן הוא להעניק את ההזדמנויות והכלים למנהלים ולעובדים של הארגון להפיק את מקסימום התפוקה ביעילות המירבית.

למה זה חשוב ?

העבודה השוטפת בארגון נוטה פעמים רבות להפוך ללא יעילה ולהכנס למצב של סטגנציה, במיוחד כאשר מדובר על ארגון עם כמות גדולה של עובדים. דברים רבים נוטים ליפול בין הכסאות, שיטות ניהול הופכות מיושנות ולא תמיד תואמות את המצב והצרכים של העובדים ושל התעשייה עצמה.
תפקידו על ייעוץ ופיתוח ארגוני הוא לסייע לא רק להביא לייעול מקסימלי יותר של תפוקת הארגון כולו אלא להעניק למנהלים כלים לעשות את עבודתם בצורה טובה יותר ולספק לעובדים את האפשרות להביע את הכישורים והיכולות שלהם בצורה מהותית יותר. עובד מאושר הוא עובד שמביא לידי ביטוי את הכישורים שלו, ובמקרה כזה גם התפוקה שלו גבוהה הרבה יותר. תפקידו של היועץ הארגוני הוא לאפשר לאותו עובד לממש את הכישורים שלו, מה שבמקרים רבים לא בא לידי ביטוי באופן מלא.

איך זה עובד הלכה למעשה ?

ייעוץ ופיתוח ארגוני הם תהליכים אשר נבנים לאורך זמן, המתבססים על היכרות מעמיקה עם הארגון, עם תהליכיו ועם האנשים שלו. במהלך תהליך זה יגיעו אל הארגון יועצים שילמדו את כל האספקטים של הארגון ויבנו תוכניות ואסטרטגיות שיסיעו להעלות את רמת שביעות הרצון, התפוקה והיעילות של הארגון.

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »