הדרכת עובדים בארגון

הדרכת עובדים בארגון – על מנת להוביל בשוק העסקים התחרותי בכל תחום, קיימת חשיבות רבה למתן תשומת לב לפרטים, ולו אלו הנראים הקטנים ביותר.
אין זה סוד כי על מנת לשמור על המכונה משומנת היטב ומתפקדת על הצד הטוב ביותר יש להקפיד על איכותם של כלל חלקיה, וכאשר אנו משליכים מטאפורה זו על ארגון עסקי הרי שמדובר על כלל עובדי החברה, לרבות עובדים זוטרים ועובדים בכירים. כמו כן, שינויים תכופים אשר נעשים במסגרות של ארגונים עסקיים מצריכים ברוב המקרים את עדכונם של כלל העובדים, בין אם מבחינת ידע ויעדים חדשים הניצבים בפניהם ובין אם מבחינה טכנית בכל הנוגע למערכות ממוחשבות בהם משתמשים או בשינויים נוספים.

הדרכה לעובדים חדשים לעומת הדרכה לעובדים ותיקים בארגון

ככלל, הדרכות של עובדים בארגונים שונים מתחלקות לשני סוגים עיקריים: הדרכת עובדים חדשים והדרכת עובדים ותיקים יותר, כאשר בין שני הסוגים השונים הבדלים לא מעטים.
כידוע, כאשר עובד חדש מגיע לארגון כזה או אחר, ללא קשר לניסיונו הקודם בתחום ברוב המקרים עליו לעבור חפיפה מסויימת על מנת שיוכל להתאים את יכולותיו לצרכיו של הארגון המסויים בו הוא התחיל לעבוד. מעבר לזה, בין ארגונים שונים העוסקים בתחומים זהים לחלוטין לעיתים קרובות קיים שוני עצום- ולו בגלל המערכות השונות, הגישה השונה ללקוחות או לספקים וכדומה. 

אי לכך ובהתאם לזאת, הדרכות עובדים חדשים נעשות ברוב המקרים בתחילת תקופת ההעסקה של העובד, ומעבר להתמקדות בפן המקצועי ניתן למצוא דגש רב על השרשת ערכי ועקרונות החברה, ויצירת תחושת אחריות בקרב העובד.

לעומת הדרכה ראשונית של עובדים בארגון, כאשר מדובר על הדרכת עובדים ותיקים מדובר בעניין די שונה.
במקרים רבים הדרכות לעובדי ארגון אשר נמצאים זמן מה בארגון מבוססות על הנהגת נהלים חדשים, שיפור ידע מערכתי ומקצועי שיתרום להגדלת רווחי החברה ויוביל לתפקוד יעיל יותר וכן חידוד מידע שנותר רלוונטי על מנת שהארגון ימשיך לשגשג בתחומו.

שיטות שונות לביצוע הדרכת עובדים

הדרכה לעובדים עשויה להתבצע במספר דרכים, אותם רשאי לבחור כל מעסיק על פי רצונו האישי והמקצועי. בין השיטות המוכרות יותר של ביצוע הדרכת עובדי ארגון ניתן למצוא השתלמויות/קורסים שונים אליהם יוצאים העובדים בקבוצות קטנות או גדולות, שם מחודד הידע באופן מרוכז ואפקטיבי. חשוב לציין כי שיטה זו מיושמת לרוב כאשר השינויים והמידע אותו יש להעביר לעובדים הוא יחסית גדול, שכן אחרת אין זה משתלם לוותר על שעות עבודה מרובות לצורך כך.
שיטה נוספת בה ניתן לנקוט על מנת להדריך עובדים בכל הנוגע לנהלים חדשים היא הדרכות קצרות יומיות שיעילות במיוחד כאשר מדובר בשבבי מידע קטנים אותם ניתן לעבד בקלות וליישם ללא צורך בהבנה מעמיקה של המידע הנמסר.

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »