הדרכת מנהלים והצלחת הארגון

הדרכת מנהלים, הידועה גם כ ‘אימון מנהלים’, או ‘פיתוח מנהלים‘, היא בעצם סדנא שמטרתה לאמן ולהדריך מנהלים, ולהפוך אותם למנהלים ערכיים, כריזמטיים, מחויבים וחשוב מכל- מנהלים אשר תורמים רבות לעובדים ולארגון אשר הם עומדים בראשו.
להדרכות מנהלים נרשמים ברוב המקרים מנהלים צעירים חסרי ניסיון קודם מפאת גילם,
או מנהלים אשר קודמו עקב הצטיינות בתפקידם הקודם וגם להם חסר ניסיון ניהולי.
כמו כן, להדרכות מנהלים נרשמים ומופנים גם מנהלים מנוסים וותיקים אשר נדרשים, בעתות משבר בעיקר, לשפר כישורים מסוימים ונקודתיים כמו כושר מנהיגות, כוח השפעה, אינטליגנציה רגשית, יכולת הנעת עובדים ועוד שלל כישורים המצופים ממנהל המוביל מחלקה או ארגון כלשהו.

הנושאים העיקריים הנלמדים במסגרת הדרכות וסדנאות מנהלים:

במסגרת הדרכות מנהלים לומדים כלים רבים אשר מטרתם לסייע למנהל להתמודד עם מצבים שונים שסביר להניח שייתקל בהם במסגרת תפקידו כמנהל.
בין הנושאים העיקריים הנלמדים במסגרת הדרכות מנהלים: פיתוח כושר מנהיגות, פיתוח כושר שכנוע, יכולת הנעת עובדים, אסטרטגיות השפעה, הערכת עובדים, תקשורת בין אישית, מינוף סגנון הניהול האישי לצורך הצלחת המחלקה או הארגון, פיתוח ביטחון עצמי כמנהל (במיוחד כאשר מדובר בשינוי מעמד: מעובד מצטיין למנהל חסר ניסיון) ועוד.

הדרכות מנהלים והקשר הישיר להצלחת הארגון

כאשר בראש ארגון או מחלקה עומד מנהל מוכשר, אסרטיבי, בעל כושר השפעה ולא פחות חשוב-מקצועי, הדבר יוביל ברוב המקרים להצלחת הארגון. מדוע? להלן ההסבר:
כאשר עומד מנהל מצליח בראש ארגון מסוים, הוא יגרום במכוון (או שלא במכוון- ופה גדולתו) לדברים הבאים-
• רוב העובדים, אם לא כולם, קמים בבוקר לעבודה עם חיוך, ויוצאים הביתה עם סיפוק, אוהבים את מקום עבודתם ושואפים להצליח ולהתקדם בו, מה שגורם להם לתת מעצמם 110% לטובת הארגון.
• יוזמות חדשות ורעיונות חדשים שמטרתם סיוע ופיתוח הארגון. חוק המספרים הגדולים תופס פה בהחלט- בין כל היוזמות חייבים להיות רעיונות אטרקטיביים ויעילים.

משך סדנא להדרכת מנהלים

מס’ המפגשים בהם נערכת הדרכת מנהלים הינו אינדיבידואלי ומשתנה בין הגופים השונים.
בדרך כלל מס’ המפגשים לצורך קיום הדרכת מנהלים נע בין 4-8, תלוי בצורך הארגון, בתקציב ובעוד מס’ גורמים, כאשר בכל מפגש מושם דגש רב על פן אחר בתפקידי הניהול השונים.
יחד עם זאת, בחלק מהגופים קיימת אפשרות לבצע “הדרכת אקספרס” –  מעין הרצאה בה מקובצים מספר מנהלים יחד ובמשך כשעתיים-שלוש מועברים להם כלים ושיטות ניהול, מתוך תקווה שזה אכן יחלחל תוכם ויעורר שינוי.

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »