אימון אישי (קואוצ’ינג)

אימון אישי, הידוע בעיקר בכינויו הלועזי – ‘קואוצ’ינג’, הוא תהליך מעצים ויחיד במינו, המהווה אמצעי להשגת הרצונות והשאיפות של כל אחד ואחד מאיתנו. אימון אישי מתחיל ברוב המקרים בהבנת המטרות, ממשיך בהכרת אמצעי המימוש הקיימים לרשותנו, ומסתיים בהגשמת המטרות שהצבנו לעצמנו. אימון אישי נערך בליווי של מאמן אישי (קואוצ’ר) מקצועי. חשוב לציין כי על מנת שהאימון האישי אכן יצליח ויוכל להוות קרש קפיצה עבור המטופל לחיים אשר לעברם הוא שואף, חובה שיהיו כימיה ואמון הדדי בין המאמן והמטופל.
הקואוצ’ינג נפרש על גבי תחומים רבים ומסייע לאנשים החווים בעיות שונות בחייהם.
בין תחומי קואוצ’ינג הנפוצים:
1. אימון למציאת זוגיות.
2. אימון למציאת מקום עבודה.
3. אימון אישי להעלאת ההערכה העצמית והעצמה.

אימון אישי שמטרתו מציאת זוגיות


במסגרת אימון שמטרתו מציאת זוגיות לטווח הארוך, על המטופל המעוניין למצוא זוגיות להבין עם עצמו מה הוא מצפה מבן/בת זוגו לעתיד במסגרת חיי הזוגיות, מהי זוגיות אידיאלית בעיניו, מה מנע ממנו עד כה למצוא זוגיות רצינית והאם התגבר על מחסומי העבר שעמדו בינו ובין זוגיות מאושרת.
כמו כן, כמו בכל אימון אישי, יחשבו המטופל והקואוצ’ר ביחד על דרכים להשגת המטרה-כמו מקומות אטרקטיביים למציאת בן זוג מתאים, תוך ליווי צמוד והדרכת המטופל בתהליך עצמו.

קואוצ'ינג - אימון אישי שמטרתו מציאת מקום עבודה

קואוצ’ינג מתאים במיוחד לאנשים מחוסרי עבודה, לאנשים שאינם מרגישים סיפוק במקום עבודתם או לאנשים המרגישים שאינם ממצים את היכולות שלהם במסגרת מקום עבודתם הנוכחי.
תהליך האימון:

1. הסקת מסקנות- מהו התחום בו ברצונך לעסוק, האם ברצונך להיות שכיר/עצמאי? האם אני מוכן להתפשר על שכר, מיקום או תנאים?

2. תכנון הדרך להגשמת המטרה: האם יש צורך בלימודים לצורך הגשת המטרה או שמא יש צורך בהתחלה מלמטה לצורך טיפוס לעבודה הרצויה? כמובן, תוך ליווי מלא של המאמן האישי.

3. הגשמת המטרה

אימון אישי למטרת העלאת הערכה העצמית והעצמה

אנשים רבים נוטים לחוש לעיתים מותשים, מבולבלים, ריקנים וחסרי תקווה. בדיוק עבור אנשים מסוג זה קיים אימון אישי מסוג זה. אימון זה עוזר למטופל להתמודד עם בעיות אישיות שונות כמו חרדות, בדידות, חוסר סיפוק כזה או אחר (בזוגיות, במקום העבודה), לאנשים המתקשים ליצור קשרים חברתיים וכדומה.
במסגרת האימון האישי יעניק הקואוצ’ר למטופל את הכלים להתמודד עם מצבים שונים המאפיינים את חיי היום יום מבלי לפגוע בערכו העצמי ולשקוע בדכדוך, תוך כדי הבנת הגורמים לירידת ביטחונו העצמי מלכתחילה וסילוקם.

עוד אודות כלים להצלחה»

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »