סדנאות פיתוח מנהלים

סדנאות פיתוח מנהלים - רקע

ייתכן זה עשוי להישמע לך קצת נדוש, אך היום יותר מתמיד, אני מוצא שתפקיד הניהול בחברות וארגונים, מורכב וקשה יותר מאי פעם. מנהלים, בכל רמות הדרג בארגון, נדרשים למיומנויות ניהול מורכבות מול השינויים המהירים שקורים לפתחנו. תקופת הקורונה, המחישה את זה בעוצמה שלא הכרנו לפני – כל העולם השתנה לנגד ענינו במהירות מטורפת וזאת בכל אחד מתחומי הניהול – מניהול עובדים, ניהול מכירות, ניהול לוגוסטי, ניהול שירות לקוחות, ניהול כספים ועוד. זה נשמע קצת מוזר, נוכח הקדמה הטכנולוגית, שבאה להקל על יכולות הניהול, חסכון במשאבים, ומעבר להתייעלות מקסימלית. יחד עם כל אלה, המנהל של היום, נדרש לגלות גמישות מחשבתית, יצירתיות סתגלנות לשינויים ובעיקר יכולות תקשורת בינאישית גבוהה. לפניכם מגוון סדנאות פיתוח מנהלים וסדנאות מקצועיות לעובדים שיביאו לישפור התוצאות העסקיות, היכולות האישיות והצלחת הארגון.      להמשך קריאה»

קורס פיתוח מנהלים ככלי בעולם העסקי ובחיים בכלל

מי שחושב שעם סיום הלימודים האקדמיים פוסק שלב הלימוד בחייו של אדם- טועה ובגדול. אנחנו חיים בעידן של מציאות משתנה בקצב מהיר במיוחד. האנשים שסביבינו חכמים, נבונים ומתנהלים בצורה מאוד מהירה, מה שאומר שאם לא נשמור על הקצב- אנחנו עלולים להשאר מאחור. במציאות שלנו הדבר היחיד שקבוע הוא השינוי, ומי שלא יודע להתאים את עצמו לשינויים עלול להפגע, להתקע ולספוג מפולות.

על מנת לצלוח בעידן זה ולכבוש את המטרות והיעדים שהוגדרו חשוב לדעת לזרום עם השינוי ולא להתנגד לו, וחשוב מכך- צריך לדעת איך ללמוד. קורס פיתוח מנהלים הוא מכלול המספק מענה שלם של פתרונות וכלים לפיתוח מנהלים ברמה האישית וברמה הניהולית במטרה לאפשר להם להשאר בראש ולא להזדחל מאחור. בעולם העסקי ובחיים בכלל ישנו חוק טבע פשוט אשר אומר שאי אפשר להשאר במצב ססטי לנצח- או שמתקדמים או שהולכים לאחור. פיתוח מנהלים מטרתו לספק למנהל מכלול של כלים ופתרונות שונים אשר יסיעו לו בכל השלבים השונים אותם עובר מנהל, בצמתים חשובים ובחיי היום יום.

פיתוח מנהלים - כלים לחיים

היום הכי רגיל בחייו של מנהל גדול ועמוס בהתרחשויות שונות. החלטות שיש לקבל, אנשים שיש לשכור או לפטר, תקציבים שיש לאשר, מצגות שיש להציג, כנסים, ישיבות ועוד ועוד. כמות האינפורמציה איתה צריך להתמודד המנהל במהלך היום היא אין סופית, כאשר אם לא די בכך הרי שמנהל צריך לתמודד עם עובדיו ועם הבעיות האנושיות שלהם. הוא צריך לדעת לפתור בעיות, להניע ולהנחיל מוטיבציה, לעמוד ביעדים והרשימה עוד ארוכה. אם חושבים על זה- עבודתו של מנהל עלולה להראות כבלתי אפשרית, אבל כאן בדיוק נכנסים לתמונה הכלים השונים אותם המנהל רוכש במהלך עבודתו – אם הוא מבצע אותה כהלכה, בין היתר באמצעות פיתוח מנהלים.

פיתוח מנהלים הוא הגדרה מאוד רחבה שתחתיה נכנסות קטגוריות שונות שמטרת כל אחת ואחת מהן לשפר את ביצועיו ואת חייו ועבודתו של המנהל. במסגרת פיתוח מנהלים ילמד המנהל כיצד לנהל את זמנו בצורה טובה יותר, כיצד לאפיין טוב יותר את עובדיו ולספק לכל אחד ואחד מהם את הפתרונות בהתאם לצרכים הפרטיים והאינדווידואליים שלו. פיתוח מנהלים יעזור למנהל להגדיר טוב יותר ולכבוש את יעדיו בצורה מהירה יותר, יסיע בפיתוח קטליזטורים ואמצעי מוטיבציה והרשימה עוד ארוכה.

סדנאות פיתוח מנהלים בכירים

בכדי לעמוד ביעדים העסקיים והאישיים, על המנהל של היום, לדעת להנהיג ולהניע את עובדיהם, לרתום מנהלים בכירים מהם ועמיתים, ליצור קשרים איתנים, ארוכי טווח ובעלי ערך רב עם לקוחותיהם, לתת שירות איכותי, לנהל ישיבות מורכבות, לנהל את הזמן והמשימות שלהם ועוד. סדנאות פיתוח מנהלים באות במטרה לצייד את המנהלים של היום בארגז הכלים המתקדם והעדכני ביותר, לטובת הצלחתו בתפקיד. ניתן לקרוא לזה גם סט מיומנויות ניהול מתקדם, למיקסום התוצאות העסקיות של הארגון בו הם עובדים.

פיתוח מנהלים תחילתו באבחון אשר מטרתו לאבחן את “המנהל במיטבו” על פי תפיסת הארגון. האבחון המקדים מעלה מספר נושאים נפוצים בהם מתמקדות תוכניות של פיתוח מנהלים. נושאים המועברים בסדנאות הינם כאמור הרלוונטיים והמתאימים לארגון הספציפי. הסדנאות מתבצעות באמצעות הרצאות פרונטליות או בשיחות ועידה בזום (לדוגמא). עם סיום תקופת הקורונה, בה לא התקיימו סדנאות כבעבר, חזרנו להעברת סדנאות באופן פרונטלי, הכוללת עבודה בקבוצות, והתנסות מעשית כבר במהלך הסדנא.

סדנה לפיתוח מנהלים מבית רשף הדרכה

בדף זה תוכלו למצוא מגוון סדנאות פיתוח מנהלים אשר כל אחת נוגעת בסוגיה אחרת בתפקידו של המנהל ובנוסף, הדרכות ופיתוח מנהלים בארגונים בפרט. תוכלו לבחור את הסדנה המתאימה לכם וליצור איתי קשר. כאשר הסדנאות מועברות בקבוצה, מנהלים מגיעים לתוצאות טובות יותר והיכולות שלהם משתפרות. הסדנה שמה את המנהל במרכז בין כל האתגרים שהוא חווה ביום יום בעבודתו ועל ידי מתן פתרונות בנושאים בהם הוא מתמודד. כחלק מהסדנה והאימון, המנהל ממלא שאלון פיתוח מנהלים שבו אנו מבררים את התנהגותו ועל ידי כך אני יודע למקד את התהליך בצורה יעילה יותר. בסוף הסדנה, המנהל יוצא עם ארגז כישורים כאשר הוא מבין כיצד לפעול במצבים עתידיים ולהתנהל בצורה אפקטיבית יותר. להורדת PDF מילוי עצמי של השאלון – לחץ כאן 

מה קורה במהלך הסדנאות?

הדרכות מנהלים מועברות לפי האתגרים אותם חווים המנהלים במהלך תפקידם כמנהלים, כאשר מטרת הסדנה היא לשפר את יכולתם ולמקסם את התוצאות. הסדנה מועברת באופן מותאם ועם התמקדות באתגרים האישיים שהמנהלים חווים ביום יום. כל ארגון והאתגרים שלו. בכל דרג ניהולי ובכל מחלקה בארגון אתגרים שונים.

סדנאות פיתוח מנהלים הן המגרש להתנסויות, חוויות ותרגול מצבים בהם מנהלים נתקלים במהלך עבודתם בתפקיד. הסדנה שוברת שיגרה, עוזרת לפתח חשיבה יצירתית, ראיה חדשה בנושא בעיות שלא נמצא להן פתרון ופיתוח כישורים ניהוליים. על ידי סימולציות, תרגילים לפיתוח מנהלים, רכישת כלים וידע רב שצברתי בנושאים שונים כמו פיתוח צוות, מנהיגות, ניהול זמן ועוד, מנהלים יוצאים לדרך ניהולית טובה יותר עם ביטחון ומוטיבציה. מתאים גם למנהלים מתחילים.

נשמע לכם מעניין? מעוניינים לשפר את יכולות הצוות והמנהלים שלכם לנהל בצורה טובה יותר? אחרי למעלה מ 20 שנות ניסיון ומאות סדנאות שהעברתי, אני מזמין אתכם להשתתף בסדנאות למנהלים שיצרתי ולהגיע לתוצאות מרשימות כמנהלים ובכל היביטיו. מעוניינים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתי קשר ואני אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

שאלות ותשובות נפוצות

פיתוח מנהלים הינו תהליך הכשרתי דרך אימונים אישיים או דרך סדנא עם עוד מנהלים, שבה המנהל לומד מיומנויות ניהול חדשות ומגדיל את ארגז הכלים שלו כמנהל. מטרות האימונים הן לעזור למנהל למנף את היכולות האישיות ולהגיע ליעדי החברה בו הוא נמצא. באתר תוכלו למצוא מגוון סדנאות לפיתוח מנהלים שאותן אני מעביר פרונטלי או בזום, באופן אישי או קבוצתי.

מטרת תהליך פיתוח מנהלים תלויה בכמה מאפיינים חשובים שנחוצים לכל ארגון. מיקסום היכולות של המנהל על מנת שיוכל להניע את עובדיו, לשמש כמנהיג, להוביל, ולייעל את כח האדם בארגון. סדנאות פיתוח מנהלים מועברות בהתאם לאתגרים אותם חווים המנהלים במהלך תפקידם ונותנות פתרון מלא. 

  • תקשורת בין אישית מעולה
  • מוטיבציה אישית ויכולת להעלות מוטיבציה אצל עובדים
  • יכולות ארגוניות
  • יכולת לתכנן תהליכים עתידיים
  • קבלת החלטות בזמן קצר
  • יכולת לחנוך עובדים

כבר בימי קדם תהליך הניהול אצל האדם התחיל להתפתח עוד בימיו הראשונים, כאשר בני אדם ראו את הצורך לחיות בקבוצות. אנשים בעלי יכולות ניהוליות יכלו לנהל אנשים אחרים ולחלק אותם לקבוצות לפי רמת האינטיליגנציה שלהם, יכולות הנפשיות, הרצון ועוד.

בין לקוחותי
"אני ממליץ על עופר רשף בחום, לכל ארגון החפץ בשינוי ופיתוח שדרת הניהול ולכל מי,
שמעוניין לגלות מוכנות ופתיחות לעולם הניהול המודרני"

סדנאות פיתוח מנהלים ומנהיגות - עופר רשף

אחד הנושאים שנבדקים בראיונות עבודה ובהכוונה למקומות עבודה חדשים, הוא יכולת המנהיגות של המועמד לעבודה, האם יש לו יכולת מולדת לכך או שעל פי המבחנים והשיחות אתו, יש אפשרות של מנהיגות נרכשת כך שיש לו פוטנציאל לתפקיד ניהולי.

קורס של פיתוח מנהיגות

הן למנהיגים מלידה והן לבעלי הפוטנציאל יש עוד הרבה מה ללמוד. לכן ההמלצה היא להגיע מעת לעת להרצאה של פיתוח מנהיגות שמעביר עופר רשף וזאת לאור הניסיון רב השנים שלו בתחום זה. באמצעות הידע הרב שלו הוא מעצים את המנהיגים שנוכחים באולם ומעניק להם כלי עבודה מתוחכמים כדי שימשיכו במשימות שלהם וכך יצליחו בגדול.

לאלו שהם עדיין לא מנהיגים הוא יעניק המון מוטיבציה, יסלול עבורם את הדרכים המתאימות ויסביר להם את הדרך הנכונה של ההתנהלות הערכית במקום העבודה, אשר מובילה לתוצאות הטובות ביותר למען העסק וגם עבור המנהיג שייהנה מסיפוק עצום.

המפתח להצלחה באמצעות פיתוח מנהיגות

העובדים תמיד נושאים את עיניהם למנהל שלהם, כדי לשמוע את ההנחיות שלו וגם לקבל ממנו פידבקים על עבודות שהם ביצעו.

הסיבה שכל מנהיג אמור לתת לעובדיו דוגמה אישית בהתנהלות היום יומית כמו אופן הדיבור.

שיחה מכובדת, שמירה על לוח הזמנים בהגשת העבודות השונות, הגעה במועד לכל ישיבה הן אם היא פיזית והן אם היא מתנהלת בזום ועוד.

אחת הדוגמאות המהותיות היא להיות אחראי לפעילות שתתבצע כראוי ועל הצד הטוב ביותר, להיות באינטגריטי וכך המנהיג יוביל את עובדיו לאחר שקיבל בקורס פיתוח מנהיגות את התווית הדרך.

המטרה של הדרכת פיתוח ומנהיגות

אף מנהיג אינו שוקט על שמריו, המגמה שלו היא כל הזמן ליזום פעילויות ופרויקטים חדשים בזכות רעיונות חדשים ומקוריים שמתאימים לתחום העיסוק של החברה.

כדי שהוא יפעל כך הוא מקבל בעת ההרצאה של פיתוח ומנהיגות המון טיפים מהמרצה עופר רשף ולאחר שהוא מעבד אותם וחושב על הדרך הנכונה ביותר, הוא מטמיע זאת באמצעות עובדיו בעסק שלו.

בדרך זו המנהיגים יוצרים מהפכים בהתנהלות העסקית כמו לדוגמה שיפור מהותי ברף המכירות, עמידה של כל העובדים ביעדים, מציאת פלח שוק חדש שמעוניין במוצרים של החברה, קידום מהלכים פרסומיים שמובילים לתוצאות חיוביות ועוד.

הרצון להצליח כולל המון מוטיבציה וגאוות יחידה הן למנהיג שהוא המנהל והן לעובדיו. אם אתם רוצים להצטרף לצוות המנצח אתם מוזמנים להזמין מפגש מעצים של פיתוח מנהיגות שיעניק לכם המון.

זה יכול לעניין לדעתך מישהו נוסף?
ניתן, רצוי ואף מומלץ לשתף