מה שפת הגוף שלנו מעידה עלינו?

שפת גוף הינה ללא ספק השפה ה”מדוברת” ביותר ברחבי העולם, שכן כולם משתמשים בה, הן באופן רצוני והן באופן בלתי רצוני. מחקרים שונים הוכיחו כי שפת הגוף מהווה בין 70-80 אחוזים ממה שאנו משדרים כלפי חוץ, כאשר 20-30 האחוזים הנותרים בלבד מוקדשים למלל אותו אנו אומרים.
שפת הגוף תופסת ומובנת לאנשים הקוראים אותה ומבינים בה גם שמדובר באנשים משני קצוות שונים של העולם, בילדים קטנים (שלעיתים לא מעטות קשה לרדת לסוף דעתם), בחירשים (שבמקרים רבים אינם מדברים), באילמים (שאין ביכולתם לדבר כלל) ועוד.

איך שפת הגוף שלנו משפיעה על חיינו במובנים השונים?

שפת גופינו משפיעה על חיינו בשלל מצבים שונים בהם נתקל כל אחד ואחד מאיתנו, בין היתר בראיונות עבודה, בהיכרות עם בן/בת זוג פוטנציאליים, במהלך מערכת היחסים שלנו עצמה ועוד.

שפת הגוף בראיונות עבודה- מראיינים רבים שתפקידם הוא לגייס עובדים חדשים לחברה בה הם עובדים, מקדישים זמן רב מהריאיון להבנת שפת גופו של המרואיין, על מנת להכירו באופן המקיף ביותר ולא להסתמך על מילים בלבד (שכן שפת גוף, לעומת מילים, הרבה יותר קשה לזייף).


דוגמאות לפירוש שפת גוף של מרואיין: השפלת מבט המרואיין בעת מתן תשובה לשאלות שונות ומכשילות כמו “מדוע עזבת את מקום עבודתך הקודם?” או “מנה שלוש תכונות שליליות שלך”, מעידה בדרך כלל על נשיאת דברי שקר.  עוד תנועה המעידה על נשיאת דברי שקר היא התעסקות באחד מאיברי הפנים, כאשר בדרך כלל מדובר באף או באוזן.
שילוב ידיים בזמן ריאיון העבודה מעידה ברוב המקרים על חוסר ביטחון ועל התגוננות.

שפת הגוף בהיכרות עם בן זוג פוטנציאלי- ישנן מס’ תנועות “בינלאומיות” שמשמעותן פלירטוט חרישי. מה אנו עושים (בכוונה או לא בכוונה…) על מנת לאותת לאדם אחר שאנו מעוניינים בו מבחינה רומנטית?

1. הבלטת שפתיים- נפוץ במיוחד אצל נשים. נשים רבות מבליטות את שפתיהן באמצעות ליקוק שפתיים או אצבעות ומריחת שפתון לנגד עיניו של האדם בו הן מעוניינות. גברים הנושכים את שפתיהם בנוכחות אישה מאותתים על משיכה מינית חזקה אליה.

2. משחק בשיער- בדרך כלל גברים יעבירו את אצבעותיהם בשיער במהירות, בעוד נשים ישחקו בשיערן ממושכות.

3. מגע נונשלנטי בין גבר לאישה היושבים ביחד או עומדים זה לצד זו- מעיד על התעניינות , בעיקר של הצד שיזם את המגע. אם הצד השני משתף פעולה- זהו סימן להתעניינות הדדית.

סרטונים
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית על חשיבותה של עבודת הידיים
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית על חשיבותה של שפת הגוף
עופר רשף ראיון ב’מקצוענים’ ערוץ 10 סודות שפת הגוף
עופר רשף פרזנטציה אפקטיבית הפעלת קשר עין אפקטיבי
עופר רשף על עבודה אפקטיבית של הידיים בפרזנטציה

פוסטים נוספים

הרצאות לחברות הייטק

הרצאות לחברות הייטק

חברות הייטק נושאות במקרים רבים את הדגל לאופן הניהול הנכון של החברה הן מול גורמים חיצוניים והן מול העובדים. הסיבה לכך היא שמנהלי החברה כל

קרא עוד »